Pielęgnacja po zimie 4


Pielęgnacja po zimie…

Pielęgnacja po zimie

Pielęgnacja po zimie

Około 4-5 tygodni, tyle potrzebujemy, aby poprawić naszą skórę po zimowym szaleństwie

temperatur, ciepłego ubierania, czy innych grzeszków, które pozostaną sekretem tylko dla nas 😉

Od czego zacząć? Od oczyszczania całego ciała poprzez złuszczanie martwego naskórka za

pomocą peelingu. Poprawisz tym samym ukrwienie ciała i lepsze wchłanianie się maseł czy kremów.

Peelinguj ciało zaczynając od nóg w górę, następnie dobrze je odżyw bogatym masłem do ciała.

Wystarczy gdy gruboziarnistego peelingu użyjesz raz w tygodniu. Jeśli myślisz o zabiegach

złuszczających u kosmetyczki, to ostatni dzwonek przed promieniami słonecznymi, które przy

silnych zabiegach nie są wskazane.

Od wewnątrz oczyści Cię woda, nie ma znaczenia czy gazowana, czy nie, ważne by była nie

słodzona. Ja uwielbiam wodę z cytryną (przed obraniem sparz skórę, dzięki takiemu zabiegowi

pozbędziesz się oprysków i innej chemii) , listkami mięty i imbirem.

Przeproś się z maseczkami do twarzy, najlepiej wykorzystaj produkty, które znajdziesz w swojej

kuchni. Dobrodziejstwem dla skóry twarzy może być maseczka z użyciem bananów (zmiażdżonych np.

widelcem). Nałóż na twarz i szyję na 10-15 minut, następnie spłucz letnią wodą.

 

Maseczka oczyszczająca: banan, soda oczyszczona, która oczyści pory i kurkuma, działa

przeciwbakteryjnie.

Maseczka odżywcza: banan, awokado, śmietana (szukaj z dobrym składem, bez mleka w proszku).

Maseczka rozjaśniająca: banan, miód, cytryna (łyżeczka).

Pielęgnacja po zimie

Nie zapominaj o suchych włosach, które gniotły się zimą pod czapką. Do wykonania odżywczej

maseczki potrzebujesz: 3 żółtek, 3 łyżki miodu, 1,5 łyżki oleju kokosowego, łyżka olejku rycynowego

i soku z cytryny. Połóż na wilgotne włosy, załóż czepek foliowy i owiń ręcznikiem. Po około 1h umyj

włosy delikatnym szamponem. Na szybko możesz też zastosować maseczkę z awokado i mleczka

kokosowego, wystarczy rozgnieść widelcem i połączyć ze sobą.

Zadbaj o stopy i dłonie, tu również zaproponuje Ci domowe sposoby.

 

Zabieg na wysuszone dłonie: do podgrzanej, nie wrzącej oliwy z oliwek dodaj witaminę A i E w

kapsułkach (znajdziesz w każdej aptece/ kosztuje grosze a możesz użyć jej także do maseczek lub

pod krem) oraz kilka kropel soku z cytryny. Mocz dłonie przez około 10 minut, pozostałość delikatnie

wytrzyj ręcznikiem papierowym.

 

Zabieg pielęgnacyjny stóp: namocz nogi w wodzie z mydłem, tak porostu z mydłem 😉 cudownie je

zmiękczy. Następnie wymocz je w nawilżającej kąpieli z dodatkiem pełnotłustego mleka, łyżki

prawdziwego miodu i odrobiny cytryny.

 

Jak jeszcze zadbać o ciało po zimie?

 

Zażywaj probiotyki – brzuch i reszta ciała za to Ci podziękuje. Łatwiej Ci będzie przejść

przesilenie wiosenne i wzmocnisz swoją odporność, tym bardziej, jeśli brałeś antybiotyki zimą.

Podobnież wszystko zaczyna się od jelit( to nasz drugi mózg), jeśli brak mu dobrych bakterii

wszystko zaczyna się sypać, nasze samopoczucie także.

 

Korzystaj z wiosennej pogody – wyjdź na powietrze, pospaceruj, naciesz się słońcem, dzięki temu

jeśli nie suplementowałeś się witaminą D zimą (zawsze w połączeniu z K2), możesz nadrobić jej braki.

Nasze oczy również jej potrzebują, dlatego w miarę możliwości zrezygnuj z okularów

przeciwsłonecznych.

 

Śpij – jeśli czujesz przemęczenie, nie nadrabiaj zimowych zaległości. Odpoczywaj i pamiętaj o

minimum 8h snu dziennie. 

 

Wzmocnij organizm – ja przy przeziębieniach stosuję sok z Rokitnika. „Złoto Syberii”,  tak

nazywają go Rosjanie – zawiera ponad 190 bioaktywnych substancji, które pozytywnie wpływają na

zdrowie. Wśród nich znajdują się antyoksydanty, flawonoidy, aminokwasy, a także nienasycone kwasy

tłuszczowe, mikroelementy (m.in. potas, żelazo, fosfor, mangan, bor, wapń i krzem) oraz witaminy  (A,

C, D, E, K, P oraz te z grupy B) i prowitaminy.

 

A czy u Ciebie rozpoczęte wiosenne porządki ciała? 😉

Pielęgnacja po zimie


O Melonic Love Your Body

Cieszę się, że trafiłeś w to miejsce! Jestem Małgosia, a to mój blog, na którym piszę jak żyć bliżej natury. Własnoręcznie ukręcam naturalne i zdrowe kosmetyki. To miejsce dla tych, którzy chcą zmienić swoje przyzwyczajenia kosmetyczne oraz potrzebują zmiany na lepsze, zdrowsze i naturalne. To blog o mojej pasji.


Dodaj komentarz

4 komentarzy do “Pielęgnacja po zimie

  • Klaudia She-wolf

    O wszystkich punktach nawet pamietam, ale mam straszny problem z piciem odpowiedniej ilości wody i czuję później, że mam jej za mało, normalnie jakbym miała kaca :< muszę się za ten punkt zabrać intensywnie! 🙂

  • Justyna

    Piję dużo wody, codzienne spacery bla poprawy samopoczucie. Moje porząki ciała to porawa diety na zdrowszą z początkiem nowego roku i więcej ruchu

  • Melonic Love Your Body Autor wpisu

    Ja kiedyś miałam podobnie jak Ty Klaudia 😉 Pomogła aplikacja w telefonie przypominająca o piciu wody. Teraz weszło to w nawyk i jest o wiele łatwiej o tym pamiętać 😉 Spróbuj z taką aplikacją i koniecznie daj znać, czy się u Ciebie sprawdza.